Innowacja Pedagogiczna
„Kreatywne Terapie”
w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Lublińcu
W
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Lublińcu rozpoczęła się w
bieżącym roku szkolnym INNOWACJA
PEDAGOGICZNA pod nazwą „Kreatywne Terapie– wspólne zajęcia dla uczniów liceum
dla młodzieży oraz słuchaczy liceum dla dorosłych i szkoły policealnej”.
Projekt, którego pomysłodawcami są dyrektor szkoły Barbara Kemska-Guga, Anna
Klimowicz – wychowawczyni klasy artystycznej w miejscowym liceum oraz Monika
Uherek-Mutz – nauczycielka przedmiotów zawodowych na kierunku Terapia
Zajęciowa, łączy naukę, sztukę i integrację. Inicjatywa ma na celu rozwijanie
kreatywności, umiejętności manualnych oraz budowanie relacji między uczniami i
słuchaczami różnych typów szkół.
Udział w zajęciach jest bezpłatny. Uczeń może wziąć
udział we wszystkich proponowanych zajęciach lub niektórych albo jednych
wybranych przez siebie. Dołączyć do projektu można w każdym momencie roku
szkolnego.
„Kreatywne
Terapie” to projekt innowacyjny pod różnymi względami. Skierowany jest zarówno
do młodzieży liceum, słuchaczy szkoły dla dorosłych, jak i przyszłych
terapeutów zajęciowych. Po raz pierwszy uczestnicy z różnych grup wiekowych
oraz edukacyjnych wspólnie realizują działania twórcze, które nie tylko rozwijają
ich umiejętności, ale także budują poczucie wspólnoty.
Zajęcia obejmują różnorodne formy
terapii zajęciowej takie, jak: quilling, tworzenie stroików na kołach (na
Halloween, zimowe), zajęcia z linorytu, kaligrafii, gry na boom boom rurkach,
haftu, itp. Uczniowie będą mogli także proponować własne aktywności, w których
czują się specjalistami.
Projekt „Kreatywne
Terapie” to innowacyjne połączenie nauki z terapią poprzez sztukę. Wśród
głównych korzyści można wymienić:
- Innowacja
pedagogiczna stwarza możliwości uczniom
III LO oraz słuchaczom I LOD poznania przyszłej roli zawodowej
terapeutów zajęciowych, już na etapie nauki w naszej szkole mogą
zorientować się, jak wygląda nauka w szkole policealnej, gdzie mogą znaleźć
zatrudnienie, wybierając ten zawód, jakimi predyspozycjami powinni cechować się
przyszli terapeuci zajęciowi, a wreszcie - namacalnie poczuć, że CKZiU w Lublińcu ma ofertę edukacji dla
absolwentów szkół średnich;
- Praktyczne
przygotowanie do zawodu – dla słuchaczy kierunku Terapia Zajęciowa warsztaty są
doskonałą okazją do poznania metod pracy, które będą mogli wykorzystać w swojej
przyszłej pracy zawodowej;
- Rozwój
umiejętności manualnych i kreatywności – uczestnicy mają okazję spróbować
swoich sił w różnorodnych technikach artystycznych, rozwijając przy tym swoje
zdolności;
- Integracja
społeczności szkolnej – zajęcia łączą uczniów i słuchaczy różnych kierunków, co
sprzyja budowaniu relacji i współpracy;
- Wsparcie
emocjonalne i psychiczne – sztuka działa terapeutycznie, redukuje stres, buduje
pewność siebie i poprawia samopoczucie;
- Innowacja
to przykład poszukiwania nowoczesnych metod nauczania sprzyjających integracji
międzyszkolnej.
Czytelników już dziś
zapraszamy na zajęcia otwarte, które zaplanowane są w okolicach Świąt Wielkanocnych
w lublinieckiej „LUBITECE”, podczas których słuchacze terapii zajęciowej,
będący już prawie na półmetku swej dwuletniej drogi do zdobycia zawodu,
poprowadzą warsztaty dla Mieszkańców Domu Pomocy Społecznej, a uczniowie liceum
zmierzą się z organizacją aktywności dla młodszych dzieci. Warto nadmienić, iż
terapeuta zajęciowy może znaleźć zatrudnienie między innymi w DPS i powinien
wykazać się umiejętnościami prowadzenia zajęć dla osób w zróżnicowanym wieku.
Zachęcamy do odwiedzania
naszej strony internetowej szkoły, FB oraz śledzenia informacji o naszych
działaniach w zakładce – INNOWACJA PEDAGOGICZNA.
Oto nasze LOGO:

mgr Anna Klimowicz
mgr Monika Uherek-Mutz

Innowacja Pedagogiczna
„Kreatywne Terapie” w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w
Lublińcu – rok szkolny 2024/2025
W
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Lublińcu rozpoczęła się w
bieżącym roku szkolnym INNOWACJA
PEDAGOGICZNA pod nazwą „Kreatywne Terapie– wspólne zajęcia dla uczniów liceum
dla młodzieży oraz słuchaczy liceum dla dorosłych i szkoły policealnej”.
Projekt, którego pomysłodawcami są dyrektor szkoły Barbara Kemska-Guga, Anna
Klimowicz – wychowawczyni klasy artystycznej w miejscowym liceum oraz Monika
Uherek-Mutz – nauczycielka przedmiotów zawodowych na kierunku Terapia Zajęciowa
w lublinieckiej szkole policealnej,
łączy naukę, sztukę i integrację.
Inicjatywa
miała na celu rozwijanie kreatywności, umiejętności manualnych oraz budowanie
relacji między uczniami i słuchaczami różnych typów szkół.
Udział w zajęciach był bezpłatny. Uczeń mógł wziąć
udział we wszystkich proponowanych zajęciach lub niektórych albo jednych
wybranych przez siebie. Dołączyć do projektu można było w każdym momencie roku szkolnego.
„Kreatywne
Terapie” to projekt innowacyjny pod różnymi względami. Skierowany zarówno do młodzieży liceum, słuchaczy szkoły
dla dorosłych, jak i przyszłych terapeutów zajęciowych. Po raz pierwszy
uczestnicy z różnych grup wiekowych oraz edukacyjnych wspólnie realizowali
działania twórcze, które nie tylko rozwijają
umiejętności, ale także budują poczucie wspólnoty.
Zajęcia obejmowały różnorodne formy
terapii zajęciowej takie, jak:
quilling, tworzenie stroików na kołach (na Halloween, zimowe), zajęcia z
linorytu, kaligrafii, gry na boom boom rurkach, haftu, itp. Uczniowie mogli
także proponować własne aktywności, w których czują się specjalistami.
Podsumowanie projektu – warsztaty w ramach ARTYSTYCZNEJ SOBOTY w Miejsko-Powiatowej
Bibliotece Publicznej - LUBITEKA skierowane do wszystkich miłośników sztuki i
rękodzieła, a także osób zainteresowanych działaniami terapeutycznymi w
praktyce. Na zajęcia mogła przyjść każda osoba, która zdecydowała się odwiedzić
LUBITEKĘ w sobotnie przedpołudnie. W praktyce najliczniej z oferty
skorzystali rodzice ze swymi dziećmi.
Choć oficjalny początek zajęć zaplanowano na
godzinę 11:00, już przed godziną 10:30 pojawili się pierwsi uczestnicy
zainteresowani twórczymi aktywnościami. Wydarzenie cieszyło się dużym
zainteresowaniem, co potwierdza potrzebę organizowania tego typu inicjatyw
integrujących społeczność lokalną. Szczególne podziękowania kierujemy do
słuchaczy kierunku Terapia Zajęciowa, którzy z zaangażowaniem koordynowali
przebieg zajęć oraz samodzielnie prowadzili wybrane warsztaty, wykazując się
przy tym wysokim poziomem profesjonalizmu, kompetencji i umiejętności
praktycznych. Nasze podziękowania kierujemy również do uczniów III LO im. prof.
Z. Religi oraz słuchaczy I LO dla Dorosłych im. prof. Z. Religi biorących
udział w zajęciach w ramach Innowacji odbywających się w CKZiU oraz w
warsztatach podsumowujących Innowację w Lubitece- wykazali się oni
niezwykłą kreatywnością oraz twórczością.
Projekt „Kreatywne
Terapie” to innowacyjne połączenie nauki z terapią poprzez sztukę. Wśród
głównych korzyści można wymienić:
- Innowacja
pedagogiczna stwarza możliwości uczniom
III LO oraz słuchaczom I LOD poznania przyszłej roli zawodowej
terapeutów zajęciowych, już na etapie nauki w naszej szkole mogą zorientować się, jak
wygląda nauka w szkole policealnej, gdzie mogą znaleźć zatrudnienie, wybierając
ten zawód, jakimi predyspozycjami powinni cechować się przyszli terapeuci
zajęciowi, a wreszcie - namacalnie poczuć, że
CKZiU w Lublińcu ma ofertę dalszej edukacji dla nich;
- praktyczne
przygotowanie do zawodu – dla słuchaczy kierunku Terapia Zajęciowa warsztaty są
doskonałą okazją do poznania metod pracy, które będą mogli wykorzystać w swojej przyszłej pracy zawodowej;
- rozwój
umiejętności manualnych i kreatywności – uczestnicy mają okazję spróbować
swoich sił w różnorodnych technikach artystycznych, rozwijając przy tym swoje
zdolności;
- integracja
społeczności szkolnej – zajęcia łączą uczniów i słuchaczy różnych kierunków, co
sprzyja budowaniu relacji i współpracy;
- wsparcie
emocjonalne i psychiczne – sztuka działa terapeutycznie, redukuje stres, buduje
pewność siebie i poprawia samopoczucie;
- Innowacja
to przykład poszukiwania nowoczesnych metod nauczania sprzyjających integracji
międzyszkolnej.
Warto dodać: Terapia
zajęciowa – to jeden z kierunków zawodów medycznych, który można uzyskać w toku dwuletniej
edukacji na poziomie szkoły policealnej.
Oznaczenie kwalifikacji to MED.13, a symbol cyfrowy zawodu to 325907. W prognozie
zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na
krajowym i wojewódzkim rynku terapeuta zajęciowy zaliczony jest do zawodów o istotnym zapotrzebowaniu na
pracowników w woj. śląskim /obwieszczenie MEN
z 27.01.2025 - Monitor Polski z 2025
roku poz. 106/.
LOGO projektu:

mgr Monika
Uherek-Mutz
mgr Anna Klimowicz
mgr Barbara Kemska-Guga
Lubliniec, 07
czerwca 2025 r.
Kreatywne terapie – zajęcia z linorytu w CKZiU w Lublińcu
W ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Kreatywne terapie" w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Lublińcu odbyły się wyjątkowe zajęcia artystyczne, których głównym tematem był linoryt – jedna z klasycznych technik graficznych. Warsztaty te stały się nie tylko okazją do twórczego działania, ale także przestrzenią do integracji uczniów reprezentujących trzy typy szkół wchodzących w skład CKZiU.
Czym jest linoryt?
Linoryt to technika graficzna należąca do druku wypukłego. Polega na wycinaniu wzoru w płytce linoleum przy użyciu specjalnych dłutek. Wyżłobione w linoleum powierzchnie pozostają białe po odbiciu, natomiast te nienaruszone zatrzymują farbę drukarską i tworzą obraz na papierze. Choć technika ta wymaga precyzji i cierpliwości, daje ogromne możliwości wyrażenia siebie i tworzenia niezwykle efektownych, artystycznych grafik.
Korzyści płynące z zajęć
Podczas zajęć uczniowie mieli okazję rozwijać swoje zdolności manualne oraz wyobraźnię przestrzenną. Sam proces tworzenia linorytu sprzyjał nauce koncentracji, planowania działań oraz cierpliwego dążenia do zamierzonego efektu. Praca artystyczna działała relaksująco, zmniejszając poziom stresu i napięcia emocjonalnego, co jest niezwykle istotne w codziennym funkcjonowaniu młodzieży szkolnej.
Tworzenie własnych dzieł metodą linorytu dawało uczniom poczucie sprawczości i satysfakcji – każda odbitka była świadectwem ich indywidualnego wysiłku i talentu. Dzięki temu młodzi uczestnicy wzmacniali swoją samoocenę i wiarę we własne możliwości.
Znaczenie integracji
Ważnym aspektem zajęć była ich funkcja integracyjna. Spotkanie uczniów różnych typów szkół stworzyło przestrzeń do wzajemnego poznania się, dzielenia doświadczeniami i rozwijania umiejętności współpracy w grupie. Wspólne tworzenie sprzyjało budowaniu pozytywnych relacji, wzajemnemu wsparciu i przełamywaniu barier komunikacyjnych.
Korzyści z realizacji innowacji „Kreatywne terapie"
Innowacja „Kreatywne terapie" w CKZiU w Lublińcu ma na celu wspieranie rozwoju emocjonalnego i społecznego uczniów poprzez działania artystyczne i kreatywne. Zajęcia takie, jak warsztaty z linorytu udowadniają, że sztuka może być skutecznym narzędziem terapeutycznym – pomagającym radzić sobie z emocjami, wzmacniającym odporność psychiczną i sprzyjającym szeroko pojętej integracji.
Realizacja innowacji przyczynia się do:
• rozwijania kompetencji miękkich uczniów (takich jak komunikacja, współpraca, samodzielność i kreatywność),
• wzmacniania więzi społecznych wewnątrz szkoły,
• tworzenia pozytywnej atmosfery sprzyjającej nauce i rozwojowi,
• zwiększenia motywacji uczniów do aktywnego uczestnictwa w życiu szkolnym.
Korzyści z zastosowania linorytu w terapii pacjenta
Linoryt jest również coraz częściej wykorzystywany jako element terapii zajęciowej oraz arteterapii. Przynosi wiele korzyści osobom w różnym wieku, zwłaszcza tym zmagającym się z trudnościami emocjonalnymi, problemami zdrowotnymi lub stresem. Do najważniejszych korzyści należą:
• redukcja napięcia emocjonalnego i stresu – praca nad linorytem wymaga skupienia i spokoju, co pomaga w osiągnięciu stanu relaksu,
• rozwijanie motoryki małej – wycinanie precyzyjnych wzorów poprawia sprawność dłoni i palców, co jest szczególnie ważne w rehabilitacji neurologicznej,
• wzrost poczucia własnej wartości – stworzenie własnego dzieła pozwala pacjentowi poczuć się kompetentnym i docenionym,
• wzmacnianie koncentracji i uwagi – proces planowania wzoru i jego realizacji uczy cierpliwości, konsekwencji oraz skupienia na zadaniu,
• ekspresja emocji – poprzez wybór motywu i sposób wykonania pacjenci mogą wyrażać swoje uczucia i przeżycia w bezpieczny sposób, co wspiera proces terapeutyczny,
• budowanie pozytywnych relacji – wspólne tworzenie linorytów w grupie sprzyja budowaniu więzi, integracji i rozwijaniu umiejętności społecznych.
Materiały dodatkowe
Aby przybliżyć uczniom technikę linorytu oraz utrwalić zdobyte wiadomości, przygotowaliśmy prezentację multimedialną dotyczącą historii, technik i znaczenia linorytu w sztuce oraz terapii. Prezentacja została wzbogacona o liczne przykłady prac wykonanych tą metodą.
Ponadto powstał również filmik dokumentujący przebieg naszych zajęć – od etapu projektowania wzorów, przez proces wycinania, aż po finalne odbitki. Film ten w ciekawy sposób ukazuje zaangażowanie, radość oraz twórcze efekty pracy uczestników warsztatów.
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji oraz filmu, które zamieszczone zostały na stronie CKZiU w Lublińcu.
Dyrektor CKZiU – mgr Barbara Kemska-Guga
mgr Anna Klimowicz
mgr Monika Uherek-Mutz
Kreatywne Terapie – Spotkanie z Makramą
W Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Lublińcu odbyło się drugie już spotkanie w ramach innowacji pedagogicznej „Kreatywne Terapie”. Projekt ten, zainicjowany przez Dyrektor Centrum, Panią mgr Barbarę Kemską-Gugę, cieszy się dużym zainteresowaniem zarówno wśród uczniów, jak i słuchaczy szkoły. Tym razem uczestnicy mieli okazję zgłębiać tajniki makramy – sztuki ręcznego wiązania sznurków. To wyjątkowe zajęcia, które łączą elementy artystyczne, terapeutyczne oraz integracyjne, odbyły się dzięki zaangażowaniu nauczycielek mgr Anny Klimowicz oraz mgr Moniki Uherek-Mutz.
Makrama jako narzędzie terapeutyczne i kreatywne
Makrama, choć znana od wieków, wraca dziś do łask, stając się nie tylko popularną techniką rękodzielniczą, ale także skutecznym narzędziem wykorzystywanym w terapii zajęciowej. Podczas zajęć uczestnicy mieli możliwość odkrycia licznych zalet tej formy aktywności:
- Poprawa sprawności manualnej i motoryki małej – wiązanie skomplikowanych węzłów wymaga dużej precyzji ruchów dłoni, co pomaga rozwijać zdolności manualne, tak ważne w pracy terapeuty zajęciowego;
- Ćwiczenie koncentracji i cierpliwości – tworzenie makramy wymaga skupienia uwagi na szczegółach i powtarzających się schematach, co sprzyja treningowi koncentracji;
- Wyciszenie i redukcja stresu – monotonia i powtarzalność ruchów podczas tworzenia wzorów działa uspokajająco, wspierając relaks i harmonię wewnętrzną;
- Rozwijanie kreatywności i wyobraźni – uczestnicy mogli projektować własne wzory, co pozwalało im wyrazić siebie i rozwijać zdolności artystyczne;
- Budowanie pewności siebie – gotowe prace, takie jak breloki, kwietniki czy dekoracje ścienne, dawały uczestnikom ogromną satysfakcję, wzmacniając ich poczucie własnej wartości i sprawczości.
Dzięki takim zajęciom przyszli terapeuci zajęciowi poznają techniki, które mogą z powodzeniem wykorzystywać w pracy z podopiecznymi – zarówno w terapii manualnej, jak i arteterapii.
Zawód terapeuty zajęciowego – praca, która zmienia życie
Jednym z głównych celów spotkań w ramach innowacji „Kreatywne Terapie” jest praktyczne przygotowanie słuchaczy kierunku Terapia Zajęciowa do przyszłej pracy zawodowej. Terapeuta
zajęciowy to zawód, który wymaga nie tylko wiedzy i umiejętności technicznych, ale także empatii, cierpliwości oraz kreatywności.
Praca w tym zawodzie daje możliwość:
- Realnego wpływu na życie podopiecznych – terapeuci zajęciowi wspierają osoby zmagające się z różnorodnymi problemami zdrowotnymi, pomagając im odzyskać sprawność, samodzielność i radość życia;
- Kreatywnej samorealizacji – wprowadzanie nowych technik, takich jak makrama, pozwala na twórcze podejście do codziennych wyzwań zawodowych;
- Rozwoju umiejętności interpersonalnych – praca z różnymi grupami wiekowymi i o różnych potrzebach wymaga elastyczności i zdolności do budowania relacji, co jednocześnie rozwija umiejętności komunikacyjne i empatyczne terapeuty;
- Satysfakcji z niesienia pomocy – każdy sukces podopiecznych jest także sukcesem terapeuty, co daje ogromne poczucie spełnienia i motywację do dalszej pracy.
Dzięki projektowi „Kreatywne Terapie” słuchacze mieli szansę wymienić się doświadczeniami i pomysłami, a także zobaczyć, jak techniki takie jak makrama mogą być użyteczne w codziennej praktyce terapeutycznej.
Integracja społeczności uczniów i słuchaczy
Jednym z najważniejszych aspektów innowacji „Kreatywne Terapie” jest budowanie więzi między różnymi grupami uczestników – słuchaczami kierunku Terapia Zajęciowa, uczniami III Liceum Ogólnokształcącego im. prof. Z. Religi oraz słuchaczy I Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych im. prof. Z. Religi. Spotkania tego typu to nie tylko okazja do nauki, ale także:
- Wymiana doświadczeń i inspiracji – u mogli dzielić się swoimi pomysłami i spostrzeżeniami, co pozwoliło im poszerzyć wiedzę i zdobyć nowe umiejętności;
- Rozwój współpracy – wspólna praca nad projektami sprzyjała budowaniu relacji opartych na zaufaniu i wzajemnym wsparciu;
- Integracja różnych grup wiekowych i zawodowych – dzięki spotkaniom uczestnicy mieli okazję lepiej się poznać, co wpływa pozytywnie na atmosferę w społeczności szkolnej.
➢
Efekty naszych działań
Podczas zajęć uczestnicy wykonali prace - dekorację ścienną. Każda praca była niepowtarzalna, odzwierciedlając indywidualność i kreatywność autora. Efekty spotkania to jednak nie tylko piękne rękodzieło, ale przede wszystkim:
- Rozwój praktycznych umiejętności, które mogą być wykorzystane w pracy zawodowej;
- Zdobycie nowych doświadczeń, które uczniowie i słuchacze mogą przekazywać dalej – w pracy terapeutycznej i codziennym życiu;
- Umocnienie relacji międzyludzkich i poczucia wspólnoty wśród społeczności szkolnej.
Zobacz nas w akcji!
Serdecznie zapraszamy do obejrzenia prezentacji multimedialnej oraz krótkiego filmu dokumentującego nasze zajęcia z makramy. Dzięki materiałom możecie zobaczyć, jak wyglądały nasze wspólne działania, oraz podziwiać efekty pracy uczestników.
Zachęcamy do śledzenia kolejnych wydarzeń w ramach innowacji pedagogicznej „Kreatywne Terapie” – wspólnie rozwijamy kreatywność, umiejętności i relacje, które mogą zmieniać życie!
Dyrektor mgr Barbara Kemska-Guga mgr Anna Klimowicz
mgr Monika Uherek-Mutz
Lubliniec, 30.11.2024
Pierwsze spotkanie w ramach Innowacji Pedagogicznej „Kreatywne Terapie” zainaugurowała technika quillingu – jedna z form papieroterapii, wchodzącej w skład arteterapii. Quilling polega na zwijaniu cienkich pasków papieru w spirale i formowaniu z nich różnorodnych wzorów – od prostych kwiatów- po skomplikowane ornamenty. Dzięki tej technice, uczestnicy mogli wyrazić swoją kreatywność, a także doskonalić cierpliwość, precyzję oraz zdolności manualne.
Zaskakujące efekty pierwszych zajęć
Atmosfera podczas zajęć była pełna pozytywnej energii i zaangażowania. Uczestnicy, z entuzjazmem, przystąpili do pracy, a ich dzieła przerosły oczekiwania autorów projektu. Różnorodność tworzonych prac była imponująca, co świadczy o potencjale i wyobraźni uczniów oraz słuchaczy.
„Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem efektów. Nie tylko dlatego, że prace są piękne, ale również dlatego, że uczestnicy tak entuzjastycznie włączyli się w zajęcia. Widać, jak ważne są takie inicjatywy dla integracji i rozwoju społeczności szkolnej” – podkreśliły pomysłodawczynie innowacji.
Co dalej?
Kolejne spotkanie w ramach innowacji odbędzie się za dwa tygodnie- poświęcone będzie poznaniu techniki makramy. Uczestnicy będą mieli okazję zetknąć się z nowymi metodami pracy ze sznurkiem, a także rozwijać swoje zdolności artystyczne. W planach są również warsztaty z wykorzystaniem innych technik arteterapii takich, jak linoryt , malarstwo czy kolaż.
Czym jest quilling?
Quilling, czyli technika zwijania papieru, to rodzaj papieroterapii, który doskonale wspiera rozwój zdolności manualnych, koncentracji oraz cierpliwości. Uczestnicy tworzą z papieru niewielkie kształty – spirale, fale czy łuki, które następnie łączą w większe kompozycje. Działanie to nie tylko uspokaja i wycisza, ale również angażuje umysł, poprawiając zdolność planowania i organizacji.
Pierwsze zajęcia zostały udokumentowane w formie krótkiego filmiku, który dostępny jest na stronie internetowej szkoły. Serdecznie zapraszamy do obejrzenia relacji. Kolejne spotkania z pewnością przyniosą jeszcze więcej inspiracji i twórczych rezultatów!
Projekt „Kreatywne Terapie” pokazuje, jak ogromny potencjał tkwi w integracji nauki z twórczym działaniem. Z niecierpliwością czekamy już na kolejne zajęcia.
Dyrektor CKZiU w Lublińcu – mgr Barbara Kemska-Guga
mgr Anna Klimowicz
mgr Monika Uherek-Mutz
Lubliniec, 16.11.2024
INNOWACJA PEDAGOGICZNA- WYSTAWA PRAC Z QUILLINGU
Zapraszamy Społeczność Szkolną do obejrzenia wystawy prac Uczniów III LO, Słuchaczy I LOD oraz Słuchaczy kierunku – Terapia zajęciowa- wykonanych techniką QUILLINGU, która zagościła na Naszych pierwszych zajęciach w ramach INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ- „Kreatywne Terapie” 😊
Ekspozycja prac oraz Nasze LOGO znajduje się w Sali nr 27- II piętro.
Z serdecznymi pozdrowieniami 😊
Dyrektor CKZiU w Lublińcu – mgr Barbara Kemska-Guga
mgr Anna Klimowicz
mgr Monika Uherek-Mutz